Newsletter

INFORMACJE DLA
SUBSKRYBENTÓW!


zostaw swój e-mail

 

Kontakt


Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej
ul. Wilcza 28 lok. 20, 00-544 Warszawa

Szkoła

Sekretariat czynny
w poniedziałki i piątki
w godzinach 13:00-15:00

Kontakt telefoniczny 
codziennie w dni robocze 
w godzinach 13:00-15:00

tel.: 22-848-22-64,
tel. kom.: 501-348-250 (numer działa jedynie w sieci Orange) lub 608-058-549

e-mail:

szkola@ctpb.pl

maleszkolenia@ctpb.pl

ksiegowosc@ctpb.pl

Numer konta:
PKO BP SA
09 1020 1156 0000 7702 0127 1378


Psychoterapia 
tel. kom.: 606-677-260
Kontakt telefoniczny 
codziennie w dni robocze
w godzinach 9:00-14:00 
(wtorki 16:00-19:00)

psychoterapia@ctpb.pl

Myśli obsesyjne

Jeśli miewasz myśli, obrazy lub impulsy, które są zazwyczaj nieprzyjemne i pojawiają się wbrew Twojej woli, to być może masz obsesje. Możesz z tego powodu czuć się spięty, zalękniony lub przerażony. Próbujesz radzić sobie z obsesjami poprzez tak zwane kompulsje (rytuały). To są takie zachowania jak: ciągłe sprawdzanie, unikanie, szukanie zapewnień u innych osób/źródeł informacji, porządkowanie przedmiotów, wykonywanie czynności w pewien ściśle określony sposób, mówienie "specjalnych" słów, pranie, sprzątanie.

Najczęstsze obsesyjne myśli/obrazy dotyczą tego, że:

  • zarazisz się czymś niebezpiecznym (np. zarazkami, brudem, HIV)
  • ktoś zostanie skrzywdzony z powodu Twojej nieostrożności (np. potrącisz kogoś samochodem)
  • Ty skrzywdzisz innych, zwłaszcza tych, o których się troszczysz i których nigdy nie chciałbyś zranić (np. Twoje dzieci)
  • najbliższe Ci osoby są w niebezpieczeństwie
  • przedmioty Cię otaczające nie są we właściwym porządku i na właściwym miejscu, bądź są niedostatecznie symetryczne
  • Twojej wiary

Wielu ludzi doświadcza obsesji i kompulsji, ale mogą oni funkcjonować bez większych problemów. Czasem jednak potrzebna jest pomoc. Terapia poznawczo-behawioralna pozwala zrozumieć, że myśli lub obsesje same w sobie nie krzywdzą, a więc nie trzeba z nimi walczyć poprzez zachowania kompulsyjne. Terapeuta pokaże Ci, jak możesz osiągnąć zmianę w dotychczasowym myśleniu.