4-letnie Szkolenie w Warszawie ed. 18

SZKOŁA PSYCHOTERAPII CENTRUM TERAPII POZNAWCZO BEHAWIORALNEJ

Podyplomowe 4-letnie szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej w Warszawie

Specjalność: osoby dorosłe, 18 ed.

2017-2021

Program naszej Szkoły odpowiada wymaganiom ministra zdrowia dotyczącym uzyskania specjalizacji w zakresie psychoterapii i ubiegania się o zawarcie kontraktu z NFZ (link do pisma – strona 1, strona 2 ). Na bieżąco dopasowujemy naszą ofertę edukacyjną do standardów wyznaczonych przez European Association for Behavioural and Cognitive Therapies.

Powstaliśmy w 2002 r., jako pierwsza szkoła kształcąca psychoterapeutów w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów.

Wieloletnia praktyka terapeutyczna i dydaktyczna naszych wykładowców pokazała, jak ważne i efektywne w leczeniu jest łączenie terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów. Z tego powodu program naszych 4-letnich szkoleń zakłada pozyskanie wiedzy i naukę umiejętności pozwalających na swobodne stosowanie i łączenie technik z zakresu jednej i drugiej.

Uczestnicy naszych szkoleń mogą uczyć się praktycznej psychoterapii od certyfikowanych superwizorów, jak i zapraszanych specjalistów z International Society of Schema Therapy, prowadzących dla naszej Szkoły Psychoterapii także warsztaty doszkalające.

Nasze działania zawsze odpowiadają wymogom stawianym przez dynamicznie rozwijający się rynek psychoterapii. Staramy się, aby nasi absolwenci byli terapeutami, potrafiącymi połączyć solidne, merytoryczne przygotowanie z nawiązywaniem empatycznej relacji z pacjentem tym samym dbając o sztukę i etykę wykonywanego zawodu.

Treningi

Lp.TematData
1Trening InterpersonalnyI grupa 31.08.-03.09.2017 II grupa 26-29.10.2017 III grupa 04-07.01.2018
2Trening IntrapsychicznyI grupa 22-25.02.2018 II grupa 19-22.04.2018 III grupa 30.08.-02.09.2018

I rok szkolenia

Zajęcia wykładowo-warsztatowe

Lp.Temat warsztatu (g. 9.00-16.30)ProwadzącyData
1Wywiad i formułowanie przypadku w terapii poznawczo-behawioralnejDorota Dyksowska 28-29 stycznia 2017
2Identyfikowanie, weryfikowanie i modyfikowanie Negatywnych Automatycznych MyśliAnna Igalson4-5 Lutego 2017
3Pytania sokratejskie w terapii poznawczo-behawioralnejAgnieszka Madej4-5 marca2017
4Identyfikowanie, weryfikowanie i modyfikowanie Dysfunkcyjnych ZałożeńDorota Dyksowska29-30 kwietnia 2017
5Terapia poznawczo-behawioralna depresji i myśli samobójczychAnna Igalson13-14 maja 2017
6Terapia poznawczo-behawioralna zespołu stresu pourazowegoAndrzej Śliwerski24-25 czerwca 2017
7Lęk paniczny z i bez agorafobii w terapii poznawczo-behawioralnejKinga Kałuska-Złotorowicz30 września - 1 października 2017
8Terapia poznawczo-behawioralna zaburzenia obsesyjno-kompulsywnego i hipochondriiDorota Dyksowska14-15 października 2017
9Praca z niską samooceną w terapii poznawczo-behawioralnejKamila Kucharska18-19 listopada 2017
10Lęk społeczny i uogólniony w terapii poznawczo-behawioralnejKamila Kucharska16-17 grudnia 2017

Zajęcia superwizyjne

Lp.

Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych:

  • I grupa - piątek 13:00-20:30
  • II grupa - sobota 9:00-16:30
  • III grupa - niedziela 9:00-16:30
Grupy superwizyjnedata
1Zajęcia superwizyjne wprowadzające i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychZajęcia łączone dla wszystkich grup3 lutego 2017
2Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III31 marca, 1, 2 kwietnia 2017
3Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIII - 23 czerwca, II - 25 marca, III - 4 czerwca 2017
4Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III15, 16, 17 września 2017
5Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych Grupy I, II, III 1, 2, 3 grudnia 2017

II rok szkolenia

Zajęcia wykładowo-warsztatowe

Lp. Temat warsztatu (g. 9.00-16.30) Prowadzący warsztat Data warsztatu (sobota i niedziela)
11. Wprowadzenie do zagadnień psychopatologii, diagnoza kliniczna (ICD-10)Ewa Wojtyna27-28 stycznia 2018
12. Prawa pacjenta i zagadnienia etyczne w psychoterapiiAgnieszka Fiutak17-18 lutego 2018
13. Trening umiejętności: wywiad, sformułowanie przypadku, ustalanie celów, struktura sesji, praca domowa, informacje zwrotne, kluczowe treści poznawcze, trudności w terapii, cechy terapeutyAgnieszka Madej10-11 marca 2018
14. Standardy leczenia zaburzeń psychicznych i farmakoterapiaEwa Wojtyna14-15 kwietnia 2018
15. Terapia poznawczo-behawioralna w zaburzeniach somatycznych i psychosomatycznych Andrzej Śliwerski19-20 maja 2018
16. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywianiaAnna Igalson23-24 czerwca 2018
17. Terapia poznawczo-behawioralna psychozKaja Romanowicz15-16 września 2018
18. Terapia poznawczo-behawioralna uzależnieńJan Chodkiewicz17-18 listopada 2018

Zajęcia superwizyjne

Lp.

Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych:

  • I grupa - piątek 13:00-20:30
  • II grupa - sobota 9:00-16:30
  • III grupa - niedziela 9:00-16:30
Grupy superwizyjneData
6.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III23, 24, 25 marca 2018
7.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III11, 12, 13 maja 2018
8.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III1, 2 czerwca 2018, 23 września 2018 r.
9.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III5, 6, 7 października 2018
10.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III7, 8, 9 grudnia 2018

III rok szkolenia

Zajęcia wykładowo-warsztatowe

p.Temat warsztatu ProwadzącyTemat warsztatu
19.Terapia poznawczo-behawioralna parKamilla Kucharska12-13 stycznia 2019
20.Dialog motywującyUrszula Grodzka9-10 marca 2019
21.Wprowadzenie do Terapii Schematów (I)Anna Igalson6-7 kwietnia 2019
22.Wprowadzenie do Terapii Schematów (II) (Uwaga! Zmiana Tematu zajęć)Magdalena Gulcz8-9 czerwca 2019
23.Interwencja kryzysowaAndrzej Śliwerski7-8 września 2019
24.Wprowadzenie do EMDRKamilla Kucharska9-10 listopada 2019

Zajęcia superwizyjne

Lp.

Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych:

  • I grupa - piątek 13:00-20:30
  • II grupa - sobota 9:00-16:30
  • III grupa - niedziela 9:00-16:30
Grupy superwizyjneData
11.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III22,23 lub 24 lutego 2019
12.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III22,23 lub 24 marca 2019
13.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III24,25 lub 26 maj 2019
14.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III (Uwaga nowy termin!)5,6 lub 7 lipca 2019
15.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III20,21 lub 22 września 2019
16.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III25,26 lub 27 października 2019
17.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III6, 7 lub 8 grudnia 2019

IV rok szkolenia

Zajęcia wykładowo-warsztatowe

Lp.TematProwadzącyData
Terapia schematów w pracy z różnymi typami zaburzeń osobowości
25.Zasady pisania artykułów naukowych oraz podstawowe informacje na temat prowadzenia badań w TPBLudmiła Zając-Lamparska21-22 listopada 2020

Zajęcia superwizyjne

Lp.

Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych:

  • I grupa - piątek 13:00-20:30
  • II grupa - sobota 9:00-16:30
  • III grupa - niedziela 9:00-16:30
Grupy superwizyjneData
18.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III17, 18 lub 19 stycznia 2020
19.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III13, 14 lub 15 marca 2020
20.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III17, 18 lub 19 kwietnia 2020
21.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III12, 13 lub 14 czerwca 2020
22.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III4, 5 lub 6 września 2020
23.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III16, 17 lub 18 października 2020
24.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III4, 5 lub 6 grudnia 2020
25.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychGrupy I, II, III29, 30 lub 31 stycznia 2021
  • Informacje dotyczące sposobu płatności
    • Płatność za zajęcia odbywane w ramach szkolenia wymagana jest każdorazowo na minimum 7 dni przed ich datą.
    • Numer konta PKO BP SA 09 1020 1156 0000 7702 0127 1378

 

Jednorazowa płatność za zajęcia wykładowo-warsztatowe750 zł
Jednorazowa płatność za zajęcia superwizyjne420 zł
Trening interpersonalny (4 dni)1200 zł
Trening intrapsychiczny (4 dni)1200 zł

Egzamin:

  • ocena dwóch opisów przypadków klinicznych
  • ocena dwóch opisów przypadków klinicznych wraz z dwoma sześćdziesięciominutowymi nagraniami sesji przeprowadzonych z pacjentami, z dodatkowymi dokumentami
  • ocena przeglądu piśmiennictwa lub wyników badań
  • obsługa administracyjna CTPB
    Przybliżone koszty egzaminacyjne - ok. 2700 zł

    (dokładny koszt zostanie podany na trzy miesiące przed wyznaczonym terminem egzaminu)

    Opłata za sprawdzenie pracy rocznej po terminie/poprawkowej450 zł
    Opłata za sprawdzenie pracy pisemnej (po niezaliczonym teście)200 zł
    Opłata za zmianę edycji350 zł
    Przybliżony koszt całego szkolenia: 33 200 zł. 
    Cena nie zawiera opłat związanych z terapią własną, która organizowana jest przez uczestnika poza szkoleniem oraz kosztów egzaminu .

    W ramach całego 4 letniego cyklu szkoleniowego odbywa się:

    W ramach całego 4 letniego cyklu szkoleniowego odbywa się:

    • 25 dwudniowych zajęć wykładowo-warsztatowych,
    • 25 zajęć superwizyjnych,
    • 2 czterodniowe treningi (interpersonalny oraz intrapsychiczny).

    Zajęcia wykładowo-warsztatowe i superwizyjne odbywać się będą nie częściej niż raz na miesiąc. W miesiącach wakacyjnych zajęcia odbywać się mogą w pierwszy weekend lipca lub ostatni weekend sierpnia.

    Materiały szkoleniowe udostępniane będą w formie elektronicznej.

    Program szkolenia obejmuje:

    RODZAJ ZAJĘĆDODATKOWE INFORMACJE
    Zajęcia wykładowo-warsztatoweSobota i niedziela od 9:00 do 16:30.
    Zajęcia superwizyjne poświęcone kształtowaniu umiejętności psychoterapeutycznych

    Zajęcia superwizyjne: piątek 13:00-19:30 lub sobota 9:00-16:30 lub niedziela 9:00-16:30.

    Istnieje obowiązek prowadzenia dzienniczka superwizji przez cały okres trwania szkolenia.

    Psychoterapia własna grupowaCo najmniej 70 godzin - treningi (interpersonalny oraz intrapsychiczny) odbywane w ramach czteroletniego szkolenia

    W trakcie szkolenia uczestnik zobowiązany jest zrealizować:

    RODZAJ ZAJĘĆDODATKOWE INFORMACJE
    Psychoterapia własna indywidualnaCo najmniej 50 godzin psychoterapii indywidualnej prowadzonej przez certyfikowanego psychoterapeutę. Zajęcia należy odbyć w czasie trwania czteroletniego szkolenia - zaliczane są na podstawie zaświadczenia.
    Staż klinicznyPraca kliniczna obejmująca co najmniej 450 godzin pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub psychoterapeuty, w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi. Praca kliniczna jest poddawana stałej superwizji w ośrodku stażowym. Zajęcia należy odbyć w czasie trwania czteroletniego szkolenia. Zaliczane są doświadczenia stażowe zdobyte w placówkach na podstawie zaświadczenia od kierowników ośrodków
    Praca terapeutycznaProwadzenie pacjentów w nurcie poznawczo-behawioralnym pod stałą superwizją w czasie szkolenia.

    Egzamin na Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego CTPB

    Wymagania dla uzyskania Dyplomu Ukończenia Szkolenia:
    •  aktywny udział w superwizjach (aktywne przedstawianie pracy 12 pacjentów pod superwizją w ciągu 4 lat szkolenia, w formie sformułowania i nagrania)
    • złożenie pozytywnie ocenionych tabel pracy klinicznej zaświadczających o terapii (od momentu sformułowania do ukończenia terapii) 12 pacjentów przejawiających co najmniej 4 różne zaburzenia, prowadzonej pod superwizją.
    • przedstawienie w każdym roku szkolenia pracy rocznej, i pozytywne jej zaliczenie, składającej się z: nagrania audio lub video (60 minut) wraz z dodatkowymi dokumentami takimi jak: sformułowanie przypadku, streszczenie sesji, samoocena na skali terapeuty poznawczo-behawioralnego i własna refleksja.
    • przedstawienie pisemnych zaświadczeń o odbyciu:
      • stażu rozumianego jako praca kliniczna obejmująca co najmniej 450 godzin pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub psychoterapeuty, w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi,
      • praktyki psychoterapeutycznej (obejmującej łącznie minimum 2 lata) w nurcie poznawczo-behawioralnym pod superwizją,
      • co najmniej 120 godzin terapii własnej – w tym co najmniej 50 h terapii indywidualnej prowadzonej przez certyfikowanego psychoterapeutę oraz co najmniej 70 h realizowanych w programie szkolenia (zaświadczenie wymagane tylko dla godzin realizowanych poza programem szkolenia),
    • stosowna frekwencja na zajęciach wykładowo-warsztatowych (sobota-niedziela), treningach (interpersonalnym, intrapsychiczym) oraz zajęciach superwizynych (piątek, sobota lub niedziela),
    • zaliczenie dwóch testów wiedzy.
    • uzyskanie pisemnych rekomendacji od dwóch superwizorów CTPB.
    Wymagania dla uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego CTPB:
    • uzyskanie Dyplomu Ukończenia Szkolenia oraz zaliczenie egzaminu pisemnego, na który składa się:
    • pozytywna ocena 2 opisów przypadków klinicznych
    • pozytywna ocena 2 opisów przypadków klinicznych złożonych wraz z dwoma nagraniami sesji (audio lub video) przeprowadzonych z pacjentami, własną refleksją i samooceną na Skali Terapeuty Poznawczo-Behawioralnego,
    • pozytywna ocena przeglądu piśmiennictwa (zgodnego z powszechnie przyjętymi zasadami publikowania artykułów w czasopismach naukowych) gotowego do publikacji lub złożenie wyników badań (pierwszy autor) w terapii poznawczo-behawioralnej.

    Pozytywna ocena z egzaminu pisemnego uprawnia do otrzymania Certyfikatu Psychoterapeuty CTPB i tym samym zaświadcza o możliwości samodzielnego prowadzenia terapii poznawczo-behawioralnej. Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego CTPB upoważnia do ubiegania się o zakontraktowanie usług psychoterapeutycznych z Narodowym Funduszem Zdrowia.

    • Zbiór zasad etyki CTPB (pobierz)
    • Deklaracja o przestrzeganiu zasad etyki (pobierz)
    • Wniosek o dopuszczenie do egzaminu CTPB (pobierz)
    • Regulamin egzaminacyjny (pobierz)
    • Oświadczenie o uzyskaniu zgody od pacjenta (pobierz)
    • Obiegówka do egzamin CTPB (pobierz)

    Terminy testów wiedzy i prac rocznych

     

    Testy wiedzy zostaną przeprowadzone w:
    – z podstaw TPB – marcu 2019
    – z psychopatologii – wrześniu 2019

     

    Prace roczne należy złożyć nie później niż do:
    – pierwszą – czerwca 2018
    – drugą –  czerwca 2019
    – trzecią – marca 2020
    – czwartą –  października 2020