4-letnie Szkolenie w Warszawie ed. 21

SZKOŁA PSYCHOTERAPII CENTRUM TERAPII POZNAWCZO BEHAWIORALNEJ

Podyplomowe 4-letnie szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej w Warszawie

Specjalność: osoby dorosłe, 21 ed.

2018-2022

Program naszej Szkoły odpowiada wymaganiom ministra zdrowia dotyczącym uzyskania specjalizacji w zakresie psychoterapii i ubiegania się o zawarcie kontraktu z NFZ (link do pisma – strona 1, strona 2 ). Na bieżąco dopasowujemy naszą ofertę edukacyjną do standardów wyznaczonych przez European Association for Behavioural and Cognitive Therapies.

Powstaliśmy w 2002 r., jako pierwsza szkoła kształcąca psychoterapeutów w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów.

Wieloletnia praktyka terapeutyczna i dydaktyczna naszych wykładowców pokazała, jak ważne i efektywne w leczeniu jest łączenie terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów. Z tego powodu program naszych 4-letnich szkoleń zakłada pozyskanie wiedzy i naukę umiejętności pozwalających na swobodne stosowanie i łączenie technik z zakresu jednej i drugiej.

Uczestnicy naszych szkoleń mogą uczyć się praktycznej psychoterapii od certyfikowanych superwizorów, jak i zapraszanych specjalistów z International Society of Schema Therapy, prowadzących dla naszej Szkoły Psychoterapii także warsztaty doszkalające.

Nasze działania zawsze odpowiadają wymogom stawianym przez dynamicznie rozwijający się rynek psychoterapii. Staramy się, aby nasi absolwenci byli terapeutami, potrafiącymi połączyć solidne, merytoryczne przygotowanie z nawiązywaniem empatycznej relacji z pacjentem tym samym dbając o sztukę i etykę wykonywanego zawodu.

Treningi

Lp.TematDataProwadzący
1Trening Interpersonalnygr. I - 15-18.02.2018 gr. II - 22-25.03.2018 gr. III - 12-15.04.2018
2Trening Intrapsychicznygr. I - 28.02.-3.03.2019 gr. II - 27-30.06.2019 gr. III - 23-26.05.2019

I rok szkolenia

Zajęcia wykładowo-warsztatowe

Lp.TematProwadzącyData
Podstawowa wiedza i umiejętności w terapii poznawczo-behawioralnej
1Prawo i zagadnienia etyczne w psychoterapii Beata Szynkaruk19-20 maja 2018
2Dialog motywujący w procesie diagnostycznymUrszula Grodzka16-17 czerwca 2018
3Psychopatologia i diagnostyka zaburzeń psychicznych ICD-10Ewa Wojtyna29-30 września 2018
4Wywiad w terapii poznawczo behawioralnejHendrik Hinrichsen, doktor psychologii klinicznej20-21 października 2018
5Formułowanie przypadku w terapii poznawczo-behawioralnejEwa Wojtyna24-25 listopada 2018
6Techniki poznawczo-behawioralne w pracy z treściami poznawczymi Anna Igalson8-9 grudnia 2018
7Trening umiejętności w terapii poznawczo-behawioralnejAgnieszka Madej12-13 stycznia 2019
Techniki poznawczo-behawioralne w pracy z treściami poznawczymi
8Terapia poznawczo-behawioralna dla zaburzeń depresyjnych, praca z myślami samobójczymiEwa Wojtyna16-17 lutego 2019
9Terapia poznawczo-behawioralna dla lęku panicznego z i bez agorafobiiKinga Złotorowicz-Kałuska23-24 marca 2019
10Terapia poznawczo-behawioralna lęku społecznego i uogólnionegoKatarzyna Romanowicz13-14 kwietnia 2019

Zajęcia superwizyjne

Lp.

Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych:

  • I grupa - piątek 13:00-20:30
  • II grupa - sobota 9:00-16:30
  • III grupa - niedziela 9:00-16:30
Grupy superwizyjnedata
1Zajęcia superwizyjne wprowadzające i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychZajęcia łączone dla wszystkich grup18 maja 2018
2Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III7, 8 lub 9 września 2018
3Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III25, 26 lub 27 stycznia 2019
4Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III29, 30 lub 31 marca 2019

II rok szkolenia

Zajęcia wykładowo-warsztatowe

Lp. Temat warsztatu (g. 9.00-16.30) Prowadzący warsztat Data warsztatu (sobota i niedziela)
11. Terapia poznawczo- behawioralna dla zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego i hipochondrii Dorota Dyksowska 11-12 maja 2019
12. Terapia poznawczo-behawioralna dla zaburzeń odżywiania Anna Igalson 8-9 czerwca 2019
13. Dialog motywujący w procesie terapii Urszula Grodzka 7-8 września 2019
14. Terapia poznawczo-behawioralna dla zespołu stresu pourazowego Andrzej Śliwerski 19-20 października 2019
15. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń pod postacią somatyczną i psychosomatyczną Andrzej Śliwerski 9-10 listopada 2019
16. Terapia poznawczo- behawioralna par Kamilla Kucharska 14-15 grudnia 2019
17. Terapia poznawczo behawioralna zaburzeń seksualnych Marta Rawińska 18-19 stycznia 2020
18. Terapia poznawczo- behawioralna uzależnień chemicznych Jan Chodkiewicz 28-29 marca 2020
19. Interwencja kryzysowa Andrzej Śliwerski 25-26 kwietnia 2020
20. Zasady pisania artykułów naukowych oraz podstawowe informacje na temat prowadzenia badań w TPB Ludmiła Zając-Lamparska 6-7 czerwca 2020

Zajęcia superwizyjne

Lp.

Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych:

  • I grupa - piątek 13:00-20:30
  • II grupa - sobota 9:00-16:30
  • III grupa - niedziela 9:00-16:30
Grupy superwizyjneData
5Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III31 maja, 1 lub 2 czerwca 2019
6Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIII - 20, (II - zajęcia dla gr. II przeniesione na 23 listopada) lub III - 15 września 2019
7Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III4, 5 lub 6 października 2019
8Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III6, (II - zajęcia dla gr. II przeniesione na nowy termin) lub 8 grudnia 2019
9Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIII - 24, II - 11, III - 26 stycznia 2020
10Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III7, 8 lub 9 lutego 2020
11Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III6, 7 lub 8 marca 2020

III rok szkolenia

Zajęcia superwizyjne

Lp.

Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych:

  • I grupa - piątek 13:00-20:30
  • II grupa - sobota 9:00-16:30
  • III grupa - niedziela 9:00-16:30
grupy superwizyjneData
12Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III22, 23 lub 24 maja 2020
13Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III19, 20 lub 21 czerwca 2020
14Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III11, 12 lub 13 września 2020
15Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III2, 3 lub 4 października 2020
16Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III6, 7 lub 8 listopada 2020
17Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, III4, 5 lub 6 grudnia 2020
18Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIIstyczeń 2021
19Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIIluty 2021
20Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIImarzec 2021
21Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIIkwiecień 2021

IV rok szkolenia

Zajęcia wykładowo-warsztatowe

Lp.TematProwadzącyData
Terapia schematów w pracy z różnymi typami zaburzeń osobowości
21.Wprowadzenie do terapii schematów praca z osobowością z pogranicza część 1Magdalena Gulczmaj 2021
22.Wprowadzenie do terapii schematów praca z osobowością z pogranicza część 2Magdalena Gulczczerwiec 2021
23.Techniki doświadczeniowe: techniki wyobrażeniowe oraz technika krzesełMagdalena Gulcz / Remco van der Wijngaatwrzesień 2021
24.Terapia Schematów dla osobowości z wiązki C (osobowość zależna, unikająca, obsesyjno- kompulsyjna)Remco van der Wijngaatpaździernik 2021
25.Terapia Schematów w pracy z osobowością narcystycznąRemco van der Wijngaatgrudzień 2021

Zajęcia superwizyjne

Lp.

Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych:

  • I grupa - piątek 13:00-20:30
  • II grupa - sobota 9:00-16:30
  • III grupa - niedziela 9:00-16:30
Grupy superwizyjneData
22.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIIlistopad 2021
23.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIIstyczeń 2022
24.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIIluty 2022
25.Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznychI, II, IIImarzec 2022

 

  • Informacje dotyczące sposobu płatności
    • Płatność za zajęcia odbywane w ramach szkolenia wymagana jest każdorazowo na minimum 7 dni przed ich datą.
    • Numer konta PKO BP SA 09 1020 1156 0000 7702 0127 1378
     

 

Jednorazowa płatność za zajęcia wykładowo-warsztatowe750 zł
Jednorazowa płatność za zajęcia superwizyjne450 zł
Trening interpersonalny (4 dni)1200 zł
Trening intrapsychiczny (4 dni)1200 zł

Egzamin:

  • ocena dwóch opisów przypadków klinicznych
  • ocena dwóch opisów przypadków klinicznych wraz z dwoma sześćdziesięciominutowymi nagraniami sesji przeprowadzonych z pacjentami, z dodatkowymi dokumentami
  • ocena przeglądu piśmiennictwa lub wyników badań
  • obsługa administracyjna CTPB
    Przybliżone koszty egzaminacyjne - ok. 2700 zł

    (dokładny koszt zostanie podany na trzy miesiące przed wyznaczonym terminem egzaminu)

    Opłata za sprawdzenie pracy rocznej po terminie/poprawkowej450 zł
    Opłata za sprawdzenie pracy pisemnej (po niezaliczonym teście)200 zł
    Opłata za zmianę edycji1000 zł
    Przybliżony koszt całego szkolenia: 33 480 zł. 
     
    Cena nie zawiera opłat związanych z terapią własną, która organizowana jest przez uczestnika poza szkoleniem oraz kosztów egzaminu .

    W ramach całego 4 letniego cyklu szkoleniowego odbywa się:

    W ramach całego 4 letniego cyklu szkoleniowego odbywa się:

    • 25 dwudniowych zajęć wykładowo-warsztatowych,
    • 25 zajęć superwizyjnych,
    • 2 czterodniowe treningi (interpersonalny oraz intrapsychiczny).

    Zajęcia wykładowo-warsztatowe i superwizyjne odbywać się będą nie częściej niż raz na miesiąc. W miesiącach wakacyjnych zajęcia odbywać się mogą w pierwszy weekend lipca lub ostatni weekend sierpnia.

    Materiały szkoleniowe udostępniane będą w formie elektronicznej.

    Program szkolenia obejmuje:

    RODZAJ ZAJĘĆDODATKOWE INFORMACJE
    Zajęcia wykładowo-warsztatoweSobota i niedziela od 9:00 do 16:30.
    Zajęcia superwizyjne poświęcone kształtowaniu umiejętności psychoterapeutycznych

    Zajęcia superwizyjne: piątek 13:00-19:30 lub sobota 9:00-16:30 lub niedziela 9:00-16:30.

    Istnieje obowiązek prowadzenia dzienniczka superwizji przez cały okres trwania szkolenia.

    Psychoterapia własna grupowaCo najmniej 70 godzin - treningi (interpersonalny oraz intrapsychiczny) odbywane w ramach czteroletniego szkolenia

    W trakcie szkolenia uczestnik zobowiązany jest zrealizować:

    RODZAJ ZAJĘĆDODATKOWE INFORMACJE
    Psychoterapia własna indywidualnaCo najmniej 50 godzin psychoterapii indywidualnej prowadzonej przez certyfikowanego psychoterapeutę. Zajęcia należy odbyć w czasie trwania czteroletniego szkolenia - zaliczane są na podstawie zaświadczenia.
    Staż klinicznyPraca kliniczna obejmująca co najmniej 450 godzin pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub psychoterapeuty, w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi. Praca kliniczna jest poddawana stałej superwizji w ośrodku stażowym. Zajęcia należy odbyć w czasie trwania czteroletniego szkolenia. Zaliczane są doświadczenia stażowe zdobyte w placówkach na podstawie zaświadczenia od kierowników ośrodków
    Praca terapeutycznaProwadzenie pacjentów w nurcie poznawczo-behawioralnym pod stałą superwizją w czasie szkolenia.

    Egzamin na Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego CTPB

    Wymagania dla uzyskania Dyplomu Ukończenia Szkolenia:
    •  aktywny udział w superwizjach (aktywne przedstawianie pracy 12 pacjentów pod superwizją w ciągu 4 lat szkolenia, w formie sformułowania i nagrania)
    • złożenie pozytywnie ocenionych tabel pracy klinicznej zaświadczających o terapii (od momentu sformułowania do ukończenia terapii) 12 pacjentów przejawiających co najmniej 4 różne zaburzenia, prowadzonej pod superwizją.
    • przedstawienie w każdym roku szkolenia pracy rocznej, i pozytywne jej zaliczenie, składającej się z: nagrania audio lub video (60 minut) wraz z dodatkowymi dokumentami takimi jak: sformułowanie przypadku, streszczenie sesji, samoocena na skali terapeuty poznawczo-behawioralnego i własna refleksja.
    • przedstawienie pisemnych zaświadczeń o odbyciu:
      • stażu rozumianego jako praca kliniczna obejmująca co najmniej 450 godzin pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub psychoterapeuty, w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi,
      • praktyki psychoterapeutycznej (obejmującej łącznie minimum 2 lata) w nurcie poznawczo-behawioralnym pod superwizją,
      • co najmniej 120 godzin terapii własnej – w tym co najmniej 50 h terapii indywidualnej prowadzonej przez certyfikowanego psychoterapeutę oraz co najmniej 70 h realizowanych w programie szkolenia (zaświadczenie wymagane tylko dla godzin realizowanych poza programem szkolenia),
    • stosowna frekwencja na zajęciach wykładowo-warsztatowych (sobota-niedziela), treningach (interpersonalnym, intrapsychiczym) oraz zajęciach superwizynych (piątek, sobota lub niedziela),
    • zaliczenie dwóch testów wiedzy.
    • uzyskanie pisemnych rekomendacji od dwóch superwizorów CTPB.
    Wymagania dla uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego CTPB:
    • uzyskanie Dyplomu Ukończenia Szkolenia oraz zaliczenie egzaminu pisemnego, na który składa się:
    • pozytywna ocena 2 opisów przypadków klinicznych
    • pozytywna ocena 2 opisów przypadków klinicznych złożonych wraz z dwoma nagraniami sesji (audio lub video) przeprowadzonych z pacjentami, własną refleksją i samooceną na Skali Terapeuty Poznawczo-Behawioralnego,
    • pozytywna ocena przeglądu piśmiennictwa (zgodnego z powszechnie przyjętymi zasadami publikowania artykułów w czasopismach naukowych) gotowego do publikacji lub złożenie wyników badań (pierwszy autor) w terapii poznawczo-behawioralnej.

    Pozytywna ocena z egzaminu pisemnego uprawnia do otrzymania Certyfikatu Psychoterapeuty CTPB i tym samym zaświadcza o możliwości samodzielnego prowadzenia terapii poznawczo-behawioralnej. Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego CTPB upoważnia do ubiegania się o zakontraktowanie usług psychoterapeutycznych z Narodowym Funduszem Zdrowia.

     

    • Zbiór zasad etyki CTPB (pobierz)
    • Deklaracja o przestrzeganiu zasad etyki (pobierz)
    • Wniosek o dopuszczenie do egzaminu CTPB (pobierz)
    • Regulamin egzaminacyjny (pobierz)
    • Oświadczenie o uzyskaniu zgody od pacjenta (pobierz)
    • Obiegówka do egzamin CTPB (pobierz)

    Terminy testów wiedzy i prac rocznych:

     

    Testy wiedzy zostaną przeprowadzone w:
    – z psychopatologii – 16-17 lutego 2019
    – z podstaw TPB – styczeń 2020

     

    Prace roczne należy złożyć (odpowiednio dla grup) nie później niż do:
    – pierwszą – superwizji październikowej 2019
    – drugą –  superwizji wrześniowej 2020
    – trzecią – superwizji lutowej 2021
    – czwartą – superwizji listopadowej 2021