W celu umówienia superwizji prosimy o bezpośredni kontakt z superwizorem
TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA i Terapia Schematów - SUPERWIZJE
Spotkania superwizyjne na wszystkich poziomach rozwoju umiejętności.
Terapia Schematów – superwizje grupowe
Serdecznie zapraszamy na superwizje grupowe w Terapii Schematów, które prowadzi certyfikowany w ISST superwizor dydaktyk z dużym doświadczeniem i praktyką pani Magdalena Gulcz.
- Rozpoczęcie zajęć grupowych planowane jest na drugą połowę września 2020 r.
- Maksymalna liczebność grup do trzech osób
- Zgłoszenia można dokonać pod adresem e-mail: maleszkolenia@ctpb.pl

Magdalena Gulcz
Superwizje w terapii schematów
Wykształcenie:
- psycholog, psychoterapeuta, absolwentka wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
- ukończyła podyplomowe szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej w Middlesex Hospital, University College London.
- certyfikowany dydaktyk i superwizor International Society of Schema Therapy (certyfikacja ISST 2013).
- dyrektor programu terapii schematów atestowanego przez ISST, realizowanego w ramach Szkoły Terapii Schematów. otwierającego ścieżkę certyfikacji do certyfikatu psychoterapeuty terapii schematów w ISST.
O superwizorze:
- posiada wieloletnie doświadczenie kliniczne i superwizyjne zarówno w terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów.
- superwizja prowadzona jest w oparciu o diagnostykę i konceptualizację przedstawianego problemu, nagranie sesji z pacjentem, z uwzględnieniem analizy uruchamianych schematów terapeutów w kontakcie z pacjentem. Superwizja ma charakter praktyczny, terapeuci ćwiczą w bezpiecznych warunkach techniki terapeutyczne.
- superwizje prowadzone są zarówno dla grup lub też mają charakter spotkań indywidualnych.
- superwizja i prowadzone zajęcia warsztatowo- wykładowe poddawane są ewaluacji zgodnie z wytycznymi ISST.

Ewa Wojtyna
Superwizje w terapii poznawczo-behawioralnej
Wykształcenie:
- psychiatra
- psycholog
- psychoonkolog
- superwizor terapii poznawczo-behawioralnej
- jest certyfikowanym terapeutą i superwizorem terapii simontonowskiej (terapii poznawczej kierowanej do chorych somatycznie, szczególnie chorych onkologicznie)
O superwizorze:
- pracuje w Oddziale Psychiatrycznym Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej
- prowadzi terapię indywidualną i grupową dla osób chorych somatycznie, ze szczególnym uwzględnieniem chorych na nowotwory, stwardnienie rozsiane i inne choroby przewlekłe o złym rokowaniu
- współpracuje ze Stowarzyszeniem Amazonek
- prowadzi warsztaty dla osób uzależnionych od nikotyny
- współpracuje z Katedrą Psychologii Zdrowia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Katedrą Psychologii Zdrowia Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
- prowadzi badania naukowe w obszarze psychoonkologii, psychodiabetologii, wypalenia zawodowego i relacji lekarz-pacjent; interesuje się zależnościami psychosomatycznymi i somatopsychicznymi

Grażyna Bończewska
Wykształcenie:
- psycholog
- psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (Certyfikat PTTPB nr.180)
- superwizor-dydaktyk Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (Certyfikat PTTPB nr. 49)
- terapeuta Motywujący (Certyfikat Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej)
O superwizorze:
- pracowała jako psycholog, psychoterapeuta, na oddziałach psychiatrycznych szpitala w Lipnie oraz w Poradniach Zdrowia Psychicznego w Lipnie i Aleksandrowie Kujawskim
- jako superwizor-dydaktyk prowadzi superwizję indywidualną i grupową psychoterapeutów, lekarzy oraz terapeutów uzależnień
- w pracy terapeutycznej szczególną uwagę zwraca na wzmacnianie wewnętrznej motywacji pacjentów stosując dialog motywujący
- zajmuje się terapią trudnych relacji rodzinnych, zaburzeń depresyjnych, lękowych, odżywiania się i osobowości. Motywuję pacjentów do podjęcia leczenia uzależnień od alkoholu, narkotyków, leków i hazardu.

Kamilla Kucharska
Wykształcenie:
- psycholog,
- certyfikowany psychoterapeuta terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr. 324)
- certyfikowana terapeutka Europejskiego Towarzystwa EMDR i Uniwersytetu w Birmingham
- uczestniczka szkolenia do uzyskania certyfikatu superwizora-dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej,
- ukończyła czteroletnie podyplomowe szkolenie w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej
O superwizorze:
- specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych, w tym zaburzeń lękowych z napadami paniki, lękiem społecznym oraz zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych
- prowadzi terapię indywidualną osób z zaburzeniami nastroju, lękami, napadami paniki i z objawami stresu pourazowego,
- prowadzi terapię par
- wykorzystuje elementy terapii schematu, stosując techniki wyobrażeniowe, pracując z osobami, które doświadczyły w swoim życiu traumy
- ma doświadczenie w prowadzeniu grupowych zajęć terapeutycznych.
- współpracuje ze Szkołą od ponad 5 lat

Bożena Ozimek
Wykształcenie:
- psycholog (dyplom Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizacja psychologia kliniczna dziecka),
- psychoterapeuta terapii poznawczo-behawioralnej (szkolenie w Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej, certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego w Polskim Towarzystwie Terapii Poznawczej i Behawioralnej),
- superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikacja Oxford Cognitive Therapy Center i Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej)
- kurs języka migowego III stopnia przy Instytucie Głuchoniemych.
O superwizorze:
- posiada ponad dwudziestopięcioletnie doświadczenie w pracy klinicznej i prowadzeniu terapii indywidualnej,
- od siedemnastu lat kieruje Psychiatrycznym Oddziałem Dziennym dla Dzieci w Warszawie, który oferuje kompleksową terapię dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi w wieku od 2 do 7 lat,
- przez siedem lat była również kierownikiem Poradni dla Osób z Autyzmem w Warszawie,
- absolwentka Szkoły Psychoterapii CTPB, współpracuje ze Szkołą od prawie 10 lat.
- ukończyła II edycję kursu dla superwizorów organizowanego przez Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej,
- prowadzi długo i krótkoterminową terapię indywidualną dzieci oraz dorosłych,
- uczestniczyła w szkoleniach w zakresie diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu, zaburzeń rozwoju małego dziecka, trudności w uczeniu się, terapii EMDR oraz innych zajmujących się kryzysem w związku, czy też zaburzeniami lękowym,
- poddaje prowadzone superwizje superwizji zgodnie ze standardami EABCT (European Association for Behavioural and Cognitive Therapies).

Dorota Dyksowska
Wykształcenie:
- psycholog (dyplom magistra psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej),
- psychoterapeuta terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikacja Oxford Cognitive Behawioural Therapy oraz Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej).
O superwizorze:
- superwizor na poziomie zaawansowanym w terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikacja Oxford Cognitive Behawioural Therapy oraz Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej),
- poddaje prowadzone superwizje superwizji zgodnie ze standardami EABCT (European Association for Behavioural and Cognitive Therapies).
- posiada bogate doświadczenie w pracy klinicznej z osobami dorosłymi, cierpiącymi z powodu problemów lękowych, depresyjnych oraz zaburzeń osobowości,
- specjalizuje się w leczeniu fobii, zaburzeń lękowych z napadami paniki, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, lęku uogólnionego oraz lęku powstałego na skutek przeżytej traumy
- zrzeszona w Polskim Towarzystwie Terapii Poznawczej i Behawioralnej,
- przewodnicząca Komisji Naukowo-Dydaktycznej Polskiego Towarzystwa Terapii Schematu i Terapii Poznawczo-Behawioralnej,
- absolwentka Szkoły Psychoterapii CTPB, współpracuje ze Szkołą od ponad 10 lat.

Anna Igalson
Wykształcenie:
- psycholog (dyplom magistra Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją w psychoterapii),
- psychoterapeutka pracująca w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPiB nr 130), absolwentka Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej
- psychoterapeutka terapii schematów (certyfikat ISST nr 445-S).
- superwizor (certyfikat CTPB nr 4)
O terapeucie:
- prowadzi długo i krótkoterminową terapię indywidualną dla osób dorosłych i młodzieży w nurcie terapii poznawczej i terapii schematu
- specjalizuje się w psychoterapii osób zmagających się z objawami zaburzeń lękowych, nastroju, odżywiania się i osobowości. Pomaga osobom doświadczającym kryzysów życiowych oraz traktujących psychoterapię jako okazję do rozwoju osobistego. Prowadzi psychoterapię szkoleniową dla psychoterapeutów.
- od 20 lat współpracuje ze Szkołą Psychoterapii jako tłumacz podczas warsztatów prowadzonych przez wykładowców zagranicznych.
O superwizorze:
- od wielu lat prowadzi warsztaty szkoleniowe dla psychoterapeutów w ramach Szkoły Psychoterapii CTPB
- ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu superwizji grupowych i indywidualnych
- brała udział w pracach komisji egzaminacyjnej CTPB, zdobywając kilkuletnie doświadczenie w ocenie prac egzaminacyjnych, a także współprowadziła szkolenia dla przyszłych egzaminatorów
- prowadzi superwizje dla terapeutów na różnych poziomach zaawansowania i rozwoju zawodowego w ramach Szkoły Psychoterapii Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej
- superwizuje prowadzone przez siebie procesy superwizyjne zgodnie ze standardami EABCT (European Association for Behavioural and Cognitive Therapies)
- w działalności dydaktycznej integruje podejście poznawcze i schematów

Agnieszka Madej
Wykształcenie:
- psycholog kliniczny,
- psychoterapeuta terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikacja Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej),
- superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikacja Oxford Cognitive Therapy Center i Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej) oraz terapii schematów.
O superwizorze:
- starszy Asystent w III Klinice Psychiatrii IPIN w oddziale dziennym od 2010 r.,
- ma doświadczenie w pracy warsztatowej indywidualnej i grupowej z młodzieżą i osobami dorosłymi z chorobami i zaburzeniami psychicznymi,
- od 2003 r przygotowuje i realizuje liczne projekty szkoleniowe dla osób zagrożonych wykluczeniem (bezrobotnych, chorych psychicznie osób w wieku przedemerytalnym) i profesjonalistów z nimi pracującymi,
- ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu superwizji grupowych i indywidualnych
- prowadzi superwizje dla terapeutów na różnych poziomach zaawansowania i rozwoju zawodowego w ramach Szkoły Psychoterapii Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej
- superwizuje prowadzone przez siebie procesy superwizyjne zgodnie ze standardami EABCT (European Association for Behavioural and Cognitive Therapies)
- współpracuje z Centrum blisko 10 lat.

Konrad Ambroziak
Wykształcenie:
- doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii (doktorat w Szkole Nauk Społecznych przy Polskiej Akademii Nauk),
- psychoterapeuta terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikacja Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej),
- psychoterapeuta terapii motywującej (certyfikacja Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej),
- ukończył roczne szkolenie z pracy z dziećmi wykorzystanymi seksualnie,
- trener dialogu motywującego.
O superwizorze:
- jest superwizorem terapii poznawczo-behawioralnej,
- prowadzi superwizje dla uczestników szkoleń w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej,
- poddaje prowadzone superwizje superwizji zgodnie ze standardami EABCT (European Association for Behavioural and Cognitive Therapies).
- pracował w ośrodkach interwencji kryzysowej i w Centrum Pomocy Dzieciom „Mazowiecka” prowadzonym przez Fundacje Dzieci Niczyje,
- prowadzi grupy psychoedukacyjne dla rodziców, terapię indywidualną dzieci, młodzieży i osób dorosłych,
- pracuje z dziećmi i młodzieżą po traumie oraz dziećmi, młodzieżą z zaburzeniami afektywnymi, przejawiającą zaburzenia zachowania, osobami dorosłymi z zaburzeniami osobowości,
- jest współautorem książki „Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać?”, licznych artykułów dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz artykułów dotyczących zagadnień etycznych,
- współpracuje ze Szkołą Psychoterapii CTPB od blisko 10 lat
Terapia Schematów – Superwizja – 250 zł/60 min
- ocena opisu przypadku – 150 zł
- ocena nagrania sesji – 350 zł
Terapia poznawczo-behawioralna – superwizja – koszt ustalany bezpośrednio z Superwizorem
Przygotowanie uczestnika do superwizji
W celu przygotowania się do sperwizji prpoponujemy zastwosowanie zaleceń dr Ch. Padesky:
- Sformułuj problem, który chciałbyś/chciałabyś przedstawić podczas superwizji:
- Jaka diagnoza została postawiona lub jaką bierzesz pod uwagę?
- Z jakiego modelu poznawczego korzystasz, jaką teorię stosujesz w odniesieniu do tego pacjenta?
- Jaki problem pojawia się podczas prowadzenia terapii zgodnie z wybranym modelem terapeutycznym?
- Jaką wiedzę i umiejętności mógłbyś/mogłabyś pozyskać, jeśli chodzi o procedury i techniki pomocne w prowadzeniu terapii w nurcie poznawczo-behawioralnym lub terapii schematów?
- Czy pacjent reaguje na terapię w oczekiwany przez Ciebie sposób? Jeśli nie, czy masz hipotezy dlaczego tak jest?
- W jaki sposób zachowanie terapeuty lub relacja terapeutyczna mogą przeszkadzać w efektywnej terapii?
- Przygotuj konceptualizację problemu. Jak wygląda mechanizm powstawania problemu?
- Jakie są czynniki wyzwalają i przyczyniają się do podtrzymania problemu?
- Przedstaw swój plan terapii.
Podczas przygotowania do superwizji można również sporządzić sformułowania graficzne dotyczące problemów pacjenta. Sformułowania graficzne są „planem technicznym” tego jak błędne koła reakcji i zachowań utrudniają pacjentowi bycie takimi jakimi by chcieli. Pokazują w jaki sposób interwencje TPB powinny zmienić błędne koła, modyfikując kluczowe elementy tych obwodów:
1) Jakie są cele waszego pacjenta?
2) Jakie są główne błędne koła utrudniające klientowi osiągnięcie celów? Pomyśl o: uczuciach, zachowaniach, treściach poznawczych, procesie poznawczym (np. nadmierna czujność, ruminacje, zniekształcenia poznawcze, monitorowanie), fizjologii, czynnikach środowiskowych. W jaki sposób każdy z nich prowadzi do pozostałych- czyli które elementy połączyć strzałkami i w jakich kierunkach?
Wskazówka: Nie martw się kopiowaniem wszystkiego z modelu danego zaburzenia, jeśli to nie ma zastosowania do twojego pacjenta (np. nie każdy pacjent z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym poszukuje zapewnień). Skup się tylko na kluczowych procesach w danym przypadku.
3) Jakie czynniki z historii pacjenta bezpośrednio predysponują pacjenta do przekonań czy zachowań jakie zidentyfikowałeś w swoim diagramie, jako czynniki podtrzymujące problem? (Nie ma potrzeby zamieszczania wczesnych doświadczeń, głębokich przekonań, dysfunkcyjnych założeń czy wydarzeń życiowych jeśli nie ma logicznego związku z błędnym kołem, które narysowałeś).
Wydarzenie Krytyczne – wydarzenia życiowe, które miały miejsce tuż przed wystąpieniem problemu (na ogół powodujące dysfunkcyjne atrybucje).
Dysfunkcyjne Założenia – sztywne zasady na życie (Jeśli…. Muszę….).
Głębokie Przekonania – nadmiernie sztywne, absolutystyczne i globalne przekonania (Ja… Inni… Świat….).
Wczesne Doświadczenia – WYŁĄCZNIE czynniki, które mogły bezpośrednio prowadzić do wykształcenia poszczególnych dysfunkcyjnych założeń lub głębokich przekonań.
Osoby zainteresowane prosimy o bezpośredni kontakt z superwizorami na podane adresy e-mail:
- Magdalena Gulcz – maleszkolenia@ctpb.pl
- Ewa Wojtyna – ewa.wojtyna@us.edu.pl
- Grażyna Bończewska – gbonczewska@poczta.fm
- Kamilla Kucharska – kamilla.kucharska@gmail.com
- Bożena Ozimek – ozimekbozena@gmail.com
- Agnieszka Madej – madaggi@gmail.com
- Dorota Dyksowska – d.dyksowska@onet.eu
- Anna Igalson – igalson@gmail.com
- Konrad Ambroziak – konrad.ambroziak@wp.pl