Zapraszamy na Trening interpersonalny
Trening interpersonalny obejmuje 50 godzin dydaktycznych w ciągu 4 dni zajęć, w dniach 26-29 stycznia 2026. Plan zajęć:
– poniedziałek 10.00-19.00 (12 godzin dydaktycznych),
– wtorek 9.00-18.45 (13 godzin dydaktycznych),
– środa 9.00-18.45 (13 godzin dydaktycznych),
– czwartek 9.00-18.00 (12 godzin dydaktycznych).
Zajęcia realizowane są przy ul. Wilczej 28 lok. 21 w Warszawie. Trening będzie prowadziła pani Agata Kołodziejczyk-Stryjek.
Temat zajęć:
Trening jest skierowany do osób zawodowo wspierających innych: psychologów, psychoterapeutów, pracowników socjalnych, pedagogów i wszystkich tych, którzy pracują w relacji pomocowej.
Trening interpersonalny to pogłębiony proces rozwojowy. Jest intensywnym doświadczeniem grupowym, w trakcie którego uczestnicy wchodzą ze sobą w bezpośrednie interakcje, poznając lepiej swoje sposoby reagowania na innych ludzi i dowiadując się jak inni reagują na nich. Służy to pogłębieniu świadomości własnych myśli, uczuć i zachowań, lepszemu rozumieniu siebie i innych oraz eksperymentowaniu z nowymi, bardziej korzystnymi sposobami kontaktu.
W trakcie treningu:
-
Pogłębisz świadomość swoich myśli, emocji i zachowań w relacjach z innymi,
-
Lepiej poznasz własny styl komunikacji oraz to, jak są odbierani przez innych,
-
Nauczysz się rozpoznawać mechanizmy, które utrudniają lub wspierają budowanie kontaktu,
-
Zyskasz większą elastyczność w reagowaniu na trudne sytuacje interpersonalne,
-
Doświadczysz, jak Twoje postawy i sposób bycia wpływają na atmosferę i dynamikę grupy,
-
Będziesz mieć możliwość eksperymentowania z nowymi formami wyrażania siebie w bezpiecznych warunkach,
-
Wzmocnisz swoje kompetencje interpersonalne i rozwiniesz umiejętności przydatne w pracy pomocowej, takie jak empatia, uważność, autentyczność i otwartość.
Jak wygląda praca w grupie?
Trening odbywa się w stałej, zamkniętej grupie, która z czasem staje się ważnym źródłem wsparcia, lustrem i zasobem. Trening jest prowadzony bez ćwiczeń, niedyrektywnie, w oparciu o proces grupowy.
Uczestnicy pracują w oparciu o doświadczenia z „tu i teraz”, ucząc się obserwować swoje emocje i reakcje w kontakcie z innymi. Ten aspekt pracy ma szczególne znaczenie, ponieważ uczestnicy dzielą się ze sobą informacją zwrotną, własnymi obserwacjami i wsparciem. To nie tylko pogłębia proces wglądu, ale też umożliwia spojrzenie na siebie z nowych perspektyw, dowiedzenie się, jak jesteś postrzegany/a przez innych, co może być zarówno poruszające, jak i budujące.